سرامیک طرح سنگ

فهرست مطالب

سرامیک طرح سنگ

سرامیک طرح سنگ با ترکیب مزایای فنی سرامیک پرسلان و ظرافت سنگ طبیعی از جمله طرح های بسیار محبوب بازار می باشد. متریال سنگ از دیرباز تجسم زیبایی و اصالت بوده و به عنوان بخشی از طراحی فضای داخلی یا خارجی در معماری به کار می رفته است. از منظر زیبایی شناسی،‌ ظرافت، زبری، سایه روشن و رگه های موجود در کاشی طرح سنگ یادآور ماهیت سنگ طبیعی هستند. بدین صورت با آمیختن تکنولوژی روز جلوه ویژه ای به متریال های کلاسیک مورد استفاده در ساختمان سازی بخشیده ایم. فروشگاه کاشی و سرامیک کنج تنوع بی نظیری از سرامیک و پرسلان طرح سنگ شامل سرامیک های طرح تراورتن و سنگ آهک تا سرامیک های طرح مرمر و اسلیت را برای خریداران فراهم کرده است.

کاشی سنگی در عین ماندگاری بالا و نگهداری آسان، مقاوم در مقابل خراش، خوردگی و آتش، ضد رطوبت و ضد لکه نیز هستند. ترکیب این مزایای فنی با ظاهر لوکس و شیک سنگ طبیعی در سرامیک که به لطف تکنولوژی های چاپ دیجیتال پیشرفته دارای گستره متنوعی از بافت ها و طرح های متنوع است، سرامیک طرح سنگ را به یک متریال رقابتی در عرصه ساخت و ساز و طراحی داخلی تبدیل کرده است.

مزایای سرامیک طرح سنگ

مزایای سرامیک و پرسلان طرح سنگ هم از نظر بصری و هم کاربردی قابل بررسی است. ترکیب زیبایی بی نظیر سنگ و ویژگی های فنی سرامیک پرسلان برگ برنده سرامیک های طرح سنگ در انتخاب متریال نهایی خریداران است. مهم ترین نکته حفظ کیفیت و ماندگاری بالای این جنس است. مساله بعدی امکان انتخاب طرح و نقش مورد نظر شما دقیقا مطابق آنچه که مشاهده می کنید وجود دارد، درصورتیکه هر قالب سنگ به علت طبیعی بودن با قالب دیگر متفاوت است. از طرفی سرامیک طرح سنگ نما به علت مقاومت بالا در مقابل سرمازدگی و شرایط آب و هوایی بد انتخاب مناسب تری برای استفاده در فضاهای خارجی است. و در نهایت اینکه سرامیک برخلاف بسیاری از انواع سنگ طبیعی، در مقابل خراش و خوردگی مقاوم تر بوده و به همین علت کارایی بیشتری در اهداف ساختمانی دارد.

در فیلم زیر تاثیر ریختن آبمیوه، چای یا قهوه بر روی کاشی، کشیدن خودکار یا ماژیک بر روی سرامیک و حتی سوختن کاشی طرح سنگ نمایش داده شده است. همان طور که ملاحظه می کنید حتی بعد از گذشتن زمان طولانی از این اتفاقات هیچ آسیبی به سطح سرامیکی ما نرسیده است.

نگهداری سرامیک طرح سنگ

به طور کلی متریال سرامیک احتیاج به نگهداری خاصی ندارد. کافی است برای نگهداری سرامیک طرح سنگ در طی یک روتین مناسب با یک دستمال یا تی و آب گرم سطح سرامیک را تمیز کنید. کم بودن خلل و فرج در سرامیک باعث می شود تا لکه ها بر روی سطح باقی مانده و جذب آن نشود،‌ بنابراین پاک کردن لکه از روی سرامیک بسیار آسان است.

از استعمال اسیدهای هیدروفلوریک از قبیل اسید هیدروکلریک و محصولات مشابه جهت پاکسازی سرامیک و کاشی خودداری نمایید. جهت پاک کردن لکه از سطح کاشی، قبل از استفاده از هر گونه ماده پاک کننده مقداری از آن را بر روی قسمتی از کاشی که دیده نمی شود اعمال کرده و تاثیر آن را بررسی کنید.

کاربرد سرامیک طرح سنگ

کاربرد سرامیک طرح سنگ به جای سنگ طبیعی به ما این امکان را می دهد که علاوه بر داشتن مزایایی چون ضدآب بودن، مقاومت در برابر حرارت، سرما و خراش و بهینه بودن قیمت سرامیک طرح سنگ، از ظاهر طبیعی سنگ هم لذت ببریم. استفاده از سرامیک طرح سنگ برای دیوار و کف فضای پذیرایی،‌ کاشی طرح سنگ دیوار اتاق ها و نشیمن ظاهری اصیل و دلنشین به دکوراسیون شما می بخشد. امروزه شاهد به کار رفتن تکنیک های تولید پرسلان های طرح سنگ و دقت و ظرافت بالا در جزئیات هستیم. حتی نقص ها،‌ رگه ها و برآمدگی هایی که در سنگ شاهد هستیم نیز مو به مو در تولید سرامیک تقلید شده اند. 

حاصل کار تولید محصولی است که دقیقا احساس اصالت و معدنی بودن سنگ واقعی را به خریدار القا می کند. تنوع بافت و نقش و گردش نور در رگه های پرسلان طرح سنگ باعث شده تا کاربرد آن در هر مدل سبکی از محیط های صنعتی، مینیمالیستی، شهری، روستیک یا کلاسیک فراگیر شود.

◦ stone effect ceramics ◦ stone effect porcelains ◦ marble like ceramic tiles ◦ stone like ceramics ◦ marble effect porcelains

همچنین از پرسلان طرح سنگ در پوشش کف و دیوار سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه برای افزایش استحکام و زیبایی استفاده می شود. مقاومت بالای کاشی طرح سنگ سرویس بهداشتی در مقابل رطوبت باعث می شود که این متریال در برابر آب و بخار به راحتی آسیب پذیر نباشد. از این متریال حتی برای پوشش استخر هم استفاده می شود.

استفاده از سرامیک بر روی دیوار شومینه یا در اطراف انواع شومینه های زمینی و دیواری نیز انتخاب بسیار عاقلانه ای است. پرسلان های طرح سنگ در کوره با دمای هزاران درجه پخته شده اند،‌ بنابراین به علت مقاومت بالا در مقابل حرارت و گرما به گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در اطراف شومینه تبدیل شده اند.

در فضاهای خارجی چون تراس، بالکن، حیاط، راهرو و استخر هم می توان از پرسلان های طرح سنگ استفاده کرد. بسیاری از انواع سرامیک ها با ضخامت ۲ سانتی متر یا بیشتر اختصاصا برای استفاده بر روی زمین های شنی یا چمن تولید شده اند. استفاده از سرامیک طرح سنگ نما نیز در ساختمان ها بسیار رایج است. بنابراین به کارگیری سرامیک های طرح سنگ از منازل،‌ ادارات یا مجتمع های تجاری و تفریحی تا محیط های داخلی و خارجی و با هر نوع دکوراسیون مد نظر شما بسیار مرسوم، مقرون به صرفه و کاربردی است. زیبایی،‌ استحکام، اصالت و ماندگاری کاشی طرح سنگ عامل اصلی اقبال عمومی خریداران به این متریال ساختمانی است.

انواع سرامیک طرح سنگ

انواع سرامیک و پرسلان طرح سنگ طبیعی و یا پرسلان طرح سنگ با تنوع فوق العاده و پرداخت نهایی زیبا و مقاوم با الگوهای سنگ طبیعی پوشش بهینه ای برای دیوارها و کف منازل ما به ارمغان آورده اند. تنوع برندهای تولید کننده سرامیک و گستردگی طرح های موجود در بازار باعث شده که برای هر نیاز، هر سلیقه و هر بودجه ای محصول مورد پسندی وجود داشته باشد. قاعدتا با توجه به نوع سرامیک و کارخانه تولید کننده آن قیمت سرامیک طرح سنگ هم متفاوت خواهد بود.

سرامیک های طرح مرمر، سرامیک های طرح تراورتن، پرسلان طرح سنگ آهک، سرامیک طرح اسلیت، سرامیک سنگ آبی، کاشی سرامیک طرح سنگ سفید، سرامیک سنگ آلمانی، سرامیک سنگ کوارتز، سرامیک سنگ خام و … از انواع سرامیک های طرح سنگ هستند.

امکان شخصی سازی فضا و داشتن یک دکوراسیون داخلی منحصر بفرد هم با انتخاب از بین پالت های رنگی مختلف و سایه روشن های متفاوت فراهم می شود. برای مثال در فضاهای با طیف رنگی تیره می توان از سرامیک اسلیت یا برای شخصیت بخشیدن به فضا و القای حس استحکام در مکان های صنعتی یا مبتنی بر طراحی بر پایه متریال های طبیعی، از سرامیک های با تنالیته رنگی قهوه ای و طوسی استفاده کرد. از طرفی برای روشن تر کردن فضا و طراحی خنثی می توانیم از سرامیک های طرح سنگ سفید، بژ یا طوسی استفاده کرد.

◦ stone effect ceramics ◦ stone effect porcelains ◦ marble like ceramic tiles ◦ stone like ceramics ◦ marble effect porcelains

ابعاد سرامیک طرح سنگ

ابعاد سرامیک طرح سنگ دارای گستره متنوعی برای فضاهای بزرگ، کوچک، مربع یا مستطیل شکل هستند. سرامیک های اسلب طرح سنگ با ابعاد بسیار بزرگ مناسب برای استفاده بر روی کانتر آشپزخانه یا دیوارهای با ابعاد وسیع هستند. سرامیک های با ابعاد بزرگ چون در نهایت از لحاظ بصری تعداد درزهای کمتری دارند در مکان های جادار با المان های متعدد دکوراسیون داخلی به کار می روند تا از بار تعدد وسایل و شلوغی فضا بکاهند.

کاشی سرامیک طرح سنگ با ابعاد متوسط بسیار رایج بوده و برای همه انواع مکان های بزرگ و کوچک، کف یا دیوار یا بالکن مناسبند. سرامیک های با اندازه کوچک نیز اکثرا برای مقاصد تزئینی، دکوری، کاشی طرح سنگ بین کابینتی، در حمام، استخر یا روی ستون ها به کار می روند.
از سرامیک های مستطیل شکل هم در ترکیب با قالب های دیگر و در ساختن طرح های مدولار هندسی استفاده می شود.

مشاوره رایگان