چسب کاشی و سرامیک

فهرست مطالب

◦ wood effect ceramics ◦ parquet effect porcelains ◦ wood like ceramic tiles ◦ parquet like ceramics ◦ wood effect porcelains

چسب کاشی چیست؟

چسب‌ها از جدیدترین محصولاتی هستند که برای نصب کاشی و سرامیک پرسلان از آن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی انواع چسب کاشی و سرامیک را می‌توان به 3 دسته چسب‌های خمیری (دیسپرسی)، پودری (سیمانی) و رزینی واکنش‌گرا تقسیم کرد.

برای کاشی کاری با چسب خمیری، شما نیازی به آماده‌سازی چسب ندارید. اما اگر از چسب‌های پودری برای چسباندن کاشی‌ها استفاده می‌کنید، باید قبل از شروع کار، پودر چسب را آماده کنید. در همین راستا، مطابق با دستورالعمل روی بسته، پودر چسب را کم‌کم با مقدار معینی آب حل کنید. برای این کار، می‌توان از یک مته یا میکسر برای مخلوط کردن مواد چسب استفاده کرد.

اگر ابعاد سرامیک‌ها بزرگ باشد و قرار باشد چسب یا ملات وزن زیادی را تحمل کنند بهتر است بعد از کشیدن ماله روی سطح، پشت سرامیک‌ها را هم با استفاده از ماله شیاردار، چسب بکشیم تا درگیری بیشتری بین کاشی و دیوار به وجود بیاید.

جذب آب سرامیک‌های پرسلانی خیلی کم است (چیزی حدود ۲ درصد) و همین امر موجب می‌شود که نتوانیم از ملات برای چسباندن آن استفاده کنیم و برای نصب این نوع از سرامیک‌ها بهترین انتخاب استفاده از چسب‌های مخصوص است.  

همچنین جهت نصب کاشی‌هایی با سایز بزرگ و اسلب‌ها می‌توانید به جای آب، از مخلوط رزین تقویت‌ ملات همراه با چسب کاشی مخصوص استفاده کنید. ترکیب رزین تقویت ملات با چسب کاشی، موجب چسبندگی بیشتر آن شده و تمامی خواص چسب اعم از انعطاف‌پذیری، کاهش نفوذ آب، قابلیت استفاده در سیستم‌های گرمایش از کف را ارتقا می‌بخشد.

چسب کاشی پرسلان، محصولی قدرتمند برای برقراری اتصال بین کاشی و سطوح مختلف، به حساب می‌آید. به طوری که تنها ضخامت کمی از آن برای نگهداری مطمئن قطعات کفایت می‌کند. 

 

چسب کاشی و سرامیک پودری نوعی ملات با فرمولاسیون جدید است که بر پایه سيمان (سیمان پرتلند غیر‌آلی پلیمری) و فیلرهای معدنی به همراه مواد پلیمری ساخته شده است. به علت مزایای موجود در چسب های پودری کاشی و سرامیک نسل جدید، مانند: استحکام و قدرت چسبندگی بالا، جایگزین خوبی برای ملات ماسه سیمان سنتی که در گذشته مورد استفاده بود به شمار می روند. در گذشته برای کاشی و سرامیک کاری، بیشتر از چسبهای خمیری و یا ملات سیمان استفاده می شد، که با ظهور چسب های کاشی پودری، استفاده از ملات های قدیمی منسوخ شد. این چسبها با افزودن مقدار کمی آب به سرعت قابل استفاده می شوند. برخی از چسب های  سرامیک و کاشی پودری به علت برخورداری از مواد شیمیایی نظیر پرایمر ، پس از مخلوط شدن با آب، به ماده ای عایق و نفوذناپذیر در برابر رطوبت تبدیل می شوند که این امر از بروز ترک خوردگی جلوگیری می کند. مقاومت بالای این نوع چسب در برابر گرما، سرما و سایر عوامل محیطی از دیگر خصوصیات منحصر بفرد این متریال محسوب می شود.

چسب کاشی

مزایای استفاده از چسب کاشی

چسبندگی

این چسب از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است

مقاومت

مقاومت مناسب در برابر حرارت

سهولت در اجرا

دارای قابلیت سرعت اجرای بسیار بالا و سهولت در اجرا می باشد

چسب پودری کاشی و سرامیک

مقرون به صرفه

مقاومت چسبندگی بیشتر و عدم نیاز به تخریب

عایق رطوبت

مناسب محیط های مرطوب واستخرها

موارد استفاده

مناسب برای نصب کاشی و سرامیک

مشاوره رایگان