سرامیک و پرسلان طرح کلکته، مرمر و مرمریت

فهرست مطالب

سرامیک و پرسلان طرح کلکته، مرمر و مرمریت

سرامیک طرح کلکته، مرمر و مرمریت یکی از زیباترین و لوکس ترین طرح های سرامیک می باشد. از دیر باز سنگ مرمر به خاطر ماهیت کلاسیک و زیبای خود انتخاب بسیاری از معماران معروف دنیا برای طراحی بناهای باشکوه بوده است. امروزه با پیشرفت چشمگیر طراحی و تولید سرامیک و پرسلان و چاپگرهای دیجیتال بسیار دقیق بر روی سرامیک، انواع طرح های سنگ مرمر با کیفیت فوق العاده و دوام و ماندگاری بسیار تولید می گردند. سرامیک طرح مرمر و سرامیک طرح کلکته به علت مزایای فوق و زیبایی منحصر بفرد در فضاهای کلاسیک و مدرن استفاده می شوند. شناخت جنس و طرح سنگ های طبیعی به مشتریان و طراحان، کمک می کند تا متریال مورد نیاز پروژه خود را متناسب با ملزومات طراحی مکان مورد نظر تهیه نمایند. به همین علت در ابتدا به بررسی کوتاه این سنگ ها می پردازیم.

مزایای سرامیک طرح کلکته

تلفیقی از زیبایی بی نظیر سرامیک طرح کلکته بعلاوه ویژگی های فنی سرامیک برگ برنده سرامیک و پرسلان های طرح مرمر و کلکته در انتخاب این متریال است. مهم ترین نکته ماندگاری بالای این جنس است. سرامیک از جنس خاک رس ساخته شده و در کوره های با حرارت بالا پخته می شود، بنابراین کاشی های چینی نسبت به سنگ طبیعی مرمر در برابر سرما و گرما محکمتر و مقاوم تر هستند. در طراحی و تولید سرامیک های طرح سنگ مرمر یا پرسلان طرح کلکته به تعداد طرح های مختلف در تایل های یک سرامیک با یک طیف رنگی فیس گفته می شود. سرامیک های رندوم فیس آن دسته از سرامیک هایی هستند که به منظور تداعی طرح طبیعی سنگ دارای تعداد مشخصی تایل با طرح و نقش متفاوت هستند. این قابلیت به شما اجازه می دهد که در عین داشتن پترن طبیعی سنگ به علت تنوع ظاهر، قادر به انتخاب طرح های مورد علاقه خود از بین فیس های موجود باشید. درصورتیکه هر قالب سنگ به علت طبیعی بودن با قالب دیگر متفاوت است و خریدار نمی تواند از قبل در انتخاب جزئیات تایل های مورد پسند خود دخالتی داشته باشد. و آخر اینکه سرامیک برخلاف مرمر طبیعی، در مقابل خراش و خوردگی مقاوم تر بوده و به همین علت کارایی بیشتری در ساخت و ساز دارد.

سنگ کلکته (کالاکاتا) چیست و با سنگ مرمریت کارارا چه تفاوتی دارد؟

سنگ کلکته یا کالاکاتا یکی از لوکس ترین سنگ های مرمر ساختمانی دنیا می باشد. نام سنگ مرمریت کارارا استاتوریو (Carrara Statuario) برگرفته از شهری ساحلی به همین اسم در ناحیه توسکانی ایتالیا، واقع در ۱۰۰ کیلومتری فلورانس است. کارارا در زبان سلتی به معنای «معدن سنگ» نیز می‌باشد. مرمریت کارارا با رنگ زمینه ای روشن و رگه های خاکستری و طلایی از زیباترین نوع مرمریت های ایتالیا و دنیا به شمار می آید. اصلی ترین تفاوت این دو سنگ در آن است که سنگ کارارا دارای زمینه سفید با خطوط خاکستری نازکی است و سنگ کالاکاتا (کلکته) داری زمینه سفید تری است و خطوط خاکستری آن به صورت عریض تر در این سنگ خودنمایی می کنند. امروزه طرح های مشابه این سنگ ها در سراسر جهان از جمله ایران تولید می شوند.

کاشی سرامیک طرح مرمر برای کانتر

از پخت موادی همچون سیلیس، کائولن ، گرانیت و فلدسپات در فشار و دمای بالا ( ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه) ماده ای مستحکم به نام سرامیک پرسلان بدست می آید. نام این محصول برگرفته از واژه ای ایتالیایی به معنی چینی استخوانی است و ریشه اصلی آن به کشور چین برمیگردد . از پرسلان طرح مرمر برای کاربردهای مختلفی همچون روشویی های سرویس بهداشتی ، انواع کانتر آشپزخانه و جزیره ، صفحات رویه کابینت و سینک استفاده می شود.

کاشی سرامیک طرح مرمر
◦ calacatta effect ceramics ◦ marble effect porcelains ◦ marble like ceramic tiles ◦ onyx like ceramics ◦ marble effect porcelains

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر از کلمه یونانی marmorose به معنای درخشان نشات گرفته شده است. نام تجاری این سنگ در جهان اونیکس (onyx) به معنای درخشان و شفاف می باشد. در بازار جهانی، مرمر به سنگ هایی گفته می شود که از لایه های با بلورهای روشن و شفاف ساخته شده باشند (برعکس مرمریت). مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است و زمانی که سنگ آهک تحت تاثیر فشار و دمای زیاد قرار بگیرد دگرگون شده و مرمر به وجود می آید. کانی اصلی تشکیل دهنده مرمر، کلسیت (caco3) است که در سنگ های آهکی دیگری مانند لایم استون و تراورتن نیز وجود دارد. دیگر مواد معدنی تشکیل دهنده این سنگ علاوه بر کلسیت، گرافیت، پیریت، میکاس، دولومیت، آراگونیت و اکسید آهن می باشد.

این متریال در عین ماندگاری بالا و نگهداری آسان، مقاوم در مقابل خراش، خوردگی و آتش، ضد رطوبت و ضد لکه نیز هستند. ترکیب این مزایای فنی با ظاهر لوکس و شیک سنگ طبیعی در سرامیک که به لطف تکنولوژی های چاپ دیجیتال پیشرفته دارای گستره متنوعی از بافت ها و طرح های متنوع است، سرامیک طرح سنگ را به یک متریال رقابتی در عرصه ساخت و ساز و طراحی داخلی تبدیل کرده است.

تنوع رنگی این سنگ براساس نوع و میزان ناخالصی ها به وجود می آید. به عنوان مثال رنگ زرد یا قهوه ای ناشی از اکسید آهن آبدار، سرخ و یا صورتی ناشی از اکسید آهن بی آب یا دهیدراته و خاکستری نیز ناشی از وجود منگنز و مواد زغالی است. به طور کلی مرمر اغلب به رنگهای زرد مایل به قهوه ای یافت می شود اما به رنگ های سفید روشن تا زرد تیره، عسلی، قرمز یا سبز روشن تا تیره نیز وجود دارد.

سنگ‌ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ‌های رسوبی به حساب می‌آید. این سنگ بر اثر رسوب سنگ‌های آهکی به خاطر حرارت زیاد و فشار سهمگین در دراز مدت به وجود می‌آید. حرارت و فشار باعث دگرگون شدن بافت و ساختار سنگ‌های آهکی شده و این سنگ‌ها به سنگ مرمریت تبدیل می‌شوند. وزن سنگ‌های آهکی دگرگونی مثل مرمریت از سنگ‌های آهکی معمولی بیشتر است. با این‌حال مرمریت جزو سنگ‌های فوق سخت به حساب نمی‌آید و برعکس در رده سنگ‌های نرم دسته بندی می‌شود.

این متریال در عین ماندگاری بالا و نگهداری آسان، مقاوم در مقابل خراش، خوردگی و آتش، ضد رطوبت و ضد لکه نیز هستند. ترکیب این مزایای فنی با ظاهر لوکس و شیک سنگ طبیعی در سرامیک که به لطف تکنولوژی های چاپ دیجیتال پیشرفته دارای گستره متنوعی از بافت ها و طرح های متنوع است، سرامیک طرح سنگ را به یک متریال رقابتی در عرصه ساخت و ساز و طراحی داخلی تبدیل کرده است.

انواع سنگ مرمریت

مرمریت دارای انواع مرغوب فراوانی است. مرمریت لاشتر که با نام جهانی pietra gray شناخته می شود از دسته سنگ های لوکس بازار است که در دو سورت طوسی و مشکی وجود دارد. در سطح این سنگ رگه های نسبتا ظریف سفیدی نیز وجود دارد. سنگ مرمریت گلدن بلک دارای زمینه مشکی با رگه های سفید و طلایی نازک و ضخیمی است که در سطح سنگ پراکنده شده است.

سنگ مرمریت گلدن بلک دارای زمینه مشکی با رگه های سفید و طلایی نازک و ضخیمی است که در سطح سنگ پراکنده شده است. سنگ مرمریت تری دی (سه بعدی) دارای زمینه مشکی و تم پوسته ماری است و دارای خطوط نازک بسیار زیاد سفید و قهوه ای است. سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یا مرمریت پارس دارای زمینه مشکی پرکلاغی با خطوط ریز سفید است. سنگ مرمریت مارشال دارای زمینه مشکی با رگه های سفید و طلایی مایل به مسی است. سنگ مرمریت پالادیوم، مشکی با تم سرد است و در دو رنگ مشکی و خاکستری وجود دارد. سنگ مرمریت دهبید اسپایدر از جمله مرمریت های تیره با تم مشکی مایل به قهوه ای سوخته است که درون آن رگه های طلایی زیبایی نیز دیده می شود. سنگ مرمریت بلک رز یکی از مرمریت های تیره با خطوط ظریف سفید رنگی است که به طور پراکنده در سطح سنگ پخش شده است.

کاشی سرامیک طرح کلکته

کاشی سرامیک کلکته

کاشی سرامیک کلکته ترکیب زیبایی بی نظیر مرمر کلکته همراه با ویژگی های فنی سرامیک پرسلان برگ برنده سرامیک های طرح کلکته و مرمر در انتخاب متریال نهایی خریداران است. مهم ترین نکته حفظ کیفیت و ماندگاری بالای این جنس است. مساله بعدی امکان انتخاب طرح و نقش مورد نظر شما دقیقا مطابق آنچه که مشاهده می کنید وجود دارد، درصورتیکه هر قالب سنگ به علت طبیعی بودن با قالب دیگر متفاوت است. از طرفی سرامیک به علت مقاومت بالا در مقابل سرمازدگی و شرایط آب و هوایی بد انتخاب مناسب تری برای استفاده در فضاهای خارجی است. و در نهایت اینکه سرامیک برخلاف بسیاری از انواع سنگ طبیعی، در مقابل خراش و خوردگی مقاوم تر بوده و به همین علت کارایی بیشتری در اهداف ساختمانی دارد.

◦ calacatta effect ceramics ◦ marble effect porcelains ◦ marble like ceramic tiles ◦ onyx like ceramics ◦ marble effect porcelains

ابعاد سرامیک کلکته و مرمر

ابعاد سرامیک کلکته دارای گستره متنوعی برای فضاهای بزرگ، کوچک، مربع یا مستطیل شکل هستند. سرامیک های اسلب با ابعاد بسیار بزرگ مناسب برای استفاده بر روی کانتر آشپزخانه یا دیوارهای با ابعاد وسیع هستند. سرامیک های با ابعاد بزرگ چون در نهایت از لحاظ بصری تعداد درزهای کمتری دارند در مکان های جادار با المان های متعدد دکوراسیون داخلی به کار می روند تا از بار تعدد وسایل و شلوغی فضا بکاهند. 
سرامیک پرسلان مدل کلکته در ابعاد مختلف به ضخامت های ۱۴ میلی متر با سطح مات و 120*80 سانتی متر با ضخامت ۱۳ میلی متر با سطح پولیش به رنگ سفید با رگه های طلایی عرضه می شوند. خاک استفاده شده در بدنه این سرامیک خاک سفید پرسلانی می باشد و جذب آب پایین تر و مقاومت بالاتری نسبت به خاک قرمز دارد.

سرامیک مدل کلکته با سایز ۳۰*۳۰ که به لحاظ طرح و رنگ به یک نقاشی از هنرمندی مدرنیست شبیه است که با پیچ و تاب و انحنای قلم‌مو روی سطح سفید تابلوی خود، خطوطی پیش‌بینی ناپذیر ترسیم کرده که در کنار هم قرارگرفتن‌شان تابلویی تامل برانگیز را خلق کرده است.

شركت توليدی كاشی تكسرام از سال ۱۳۷۴ محصولات كف و نمای ساختمان شامل انواع كاشی های گرانيتی و پرسلان لعابدار در طرح ها، رنگ ها و ابعاد متنوع با استفاده از مرغوب ترين مواد اوليه و با بالاترين كيفيت به مرحله توليد رسانيده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است.

سرامیک تکسرام

گروه تولیدی کاشی فخار از سال 1369 تا به امروز فعالیت می کند تا کاشی و سرامیک با کیفیت را به دست سلیقه ایرانی و جهانی برسانند. کیفیت مطلوب، مدیریت دانش، گستردگی و تنوع محصولات به همراه قیمت رقابتی، محصولات گروه تولیدی کاشی فخار را در جایگاه برتر بازار قرار داده است.

سرامیک فخار

گروه صنعتی کاشی تبریز با ظرفیت سالانه ٤ میلیون متر مربع کاشی دیواری و ٥ میلیون متر مربع کاشی کف در حال فعالیت می‌باشد. کاشی تبریز برای تصاحب بازارهای مصرف، با استفاده از تکنولوژی نوین و بهترین مواد و پرسنل مجرب، بهترین را تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

کاشی تبریز

نگهداری از سرامیک های طرح مرمر و کلکته

به طور کلی متریال سرامیک احتیاج به نگهداری خاصی ندارد. کافی است در طی یک روتین مناسب با یک دستمال یا تی و آب گرم سطح سرامیک را تمیز کنید. کم بودن خلل و فرج در سرامیک باعث می شود تا لکه ها بر روی سطح باقی مانده و جذب آن نشود،‌ بنابراین پاک کردن لکه از روی سرامیک بسیار آسان است.

مشاوره رایگان