سرامیک و پرسلان طرح چوب

فهرست مطالب

سرامیک طرح چوب و پارکت

سرامیک طرح چوب تلفیقی هنرمندانه از زیبایی و گرمای چوب طبیعی و استحکام پرسلان است. پرسلان طرح چوب جایگزینی کاربردی برای چوب یا پارکت در طراحی است. ویژگی های مثبت سرامیک همچون نصب آسان و نگهداری ساده، ضد رطوبت و ضد آب بودن باعث شده که به عنوان یک جایگزین مناسب برای کف های چوب طبیعی یا لمینت که به آسانی در مقابل آب و رطوبت باد کرده و خراب می شوند، در انتخاب طراحان و خریداران مدنظر قرار گیرد. کفپوش های سرامیکی طرح پارکت ظاهری لوکس، زنده  و منحصر بفرد به خانه شما می بخشد. این سرامیک ها آنقدر طبیعی به نظر می رسند که تشخیص چوب بودن یا نبودن آن در نگاه اول برای افراد حرفه ای هم سخت به نظر می رسد.

سرامیک طرح پارکت به جای پارکت

استفاده از سرامیک های طرح چوب و پارکت نسبت به استفاده از کفپوش های چوبی مزایای زیادی دارد. بیشتر افراد به دلیل ظاهر گرم و طبیعی چوب که سرشار از انرژی است، تمایل دارند که از کفپوش های چوبی در منزل خود استفاده کنند اما نصب پارکت برای تمام فضاهای خانه امکان پذیر نیست.

بنابراین اگر تا دیروز حتی به کف چوبی در جاهایی مثل حمام یا سرویس بهداشتی فکر هم نمی کردید امروزه به مدد تکنولوژی چاپ دیجیتال و وجود متریال قدرتمندی چون سرامیک و پرسلان می توانید از ظاهر طبیعی و گرمابخش چوبی در جای جای منزلتان لذت ببرید. سرامیک برخلاف چوب در برابر رطوبت نمی پوسد و آب در آن نفوذ نمی کند.

در حالیکه چوب یا پارکت طبیعی به راحتی خط و خش برمی دارد، پرسلان طرح چوب و پارکت در مقابل ضربه به شدت مقاوم است و از این نظر برای کاربرد در مکان های پرتردد بسیار مناسب است.

علاوه بر این سرامیک ها هم با توجه به هزینه تولید و هم با در نظر گرفتن ماندگاری و نگهداری گزینه به صرفه ای در مقابل کفپوش های چوب طبیعی یا پارکت هستند.

سرامیک طرح پارکت یکی از پرفروش ترین طرح های کاشی و سرامیک است، که توسط اغلب کارخانه ها و برندها در طرح و مدل های متنوعی به بازار عرضه می شود. سرامیک های طرح پارکت بسیار به چوب و پارکت شبیه هستند و در بسیاری از مواقع بعد از نصب به هیچ عنوان نمی توان تشخیص داد که از کفپوش چوبی یا سرامیکی استفاده شده است.

سرامیک های طرح چوب در پذیرایی

استفاده از طرح و نقش چوب در هر منزلی بر زیبایی و لوکس بودن مکان می افزاید. سرامیک های طرح چوب کنج از نزدیک هم با چوب و پارکت مو نمی زنند. احساس خوشایند لمس کردن یک کفپوش منحصر بفرد و در عین حال بادوام چیزی است که با سرامیک های طرح چوب می توانید آن را تجربه کنید.

سرامیک طرح چوب
◦ wood effect ceramics ◦ parquet effect porcelains ◦ wood like ceramic tiles ◦ parquet like ceramics ◦ wood effect porcelains

ترکیب سرامیک طرح چوب با سیستم گرما از کف

استفاده از پرسلان طرح چوب در فضاهای نشیمن یا پذیرایی در ترکیب با سیستم گرما از کف نیز گزینه مناسبی در طراحی داخلی است. گرما سرامیک را خراب نمی کند چرا که کاشی خود در کوره های با حرارت بسیار بالا پخته و سطح آن ها با لعاب های مقاوم پوشیده می شود. از طرفی جنس سرامیک هادی گرماست و باعث انتقال و گردش گرما در کف و در کل فضا می شود. بنابراین فضای دالی سریعتر گرم شده و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

تنوع طرح و رنگ سرامیک طرح چوب

گستردگی طرح ها، نقش ها و بافت و گره های چوب در کاشی و سرامیک از طرح چوب گردو تا صنوبر و کاج و بلوط و با طیف رنگ های سرد یا گرم به مشتری این امکان را می دهد تا با خیال راحت کف یا دیوار مورد نظر خود را متناسب با سلیقه یا دکوراسیون داخلی خود چیدمان کند. تنوع رنگ در این محصولات دست طراحان را برای کاربرد این متریال در هر سبک طراحی باز می گذارد. 

سرامیک طرح چوب طوسی و سفید برای دکوراسیون مدرن و سرامیک های طرح پارکت گردویی یا عسلی با گره ها و بافت طبیعی چوب گردو برای کاربرد در مکان های با سبک کلاسیک و همچنین مدرن بسیار مناسب هستند.

سرامیک طرح چوب در تراس، بالکن و حیاط

امروزه ایده استفاده از متریال چوب در فضای باز با وجود تکنولوژی مدرن عملی شده است. پرسلان های طرح پارکت در مقابل باد و باران مقاوم اند. زیر نور خورشید کهنه نمی شوند و به مرور زمان کیفیت و دوام خود را از دست نمی دهند.

سرامیک طرح چوب نما

یکی دیگر از کاربردهای این نوع سرامیک استفاده از آن ها در نمای خارجی ساختمان است. امروزه کارخانه های مختلف، کاشی طرح چوب با سایزهای بزرگتر و مقاوم تری تولید می کنند که اکثرا نیز از جنس پرسلان هستند. این نوع کاشی ها را می توان در دیوار نمای خارجی ساختمان و دیوار حیاط یا پارکینگ مورد استفاده قرار داد.

سرامیک طرح چوب کف

استفاده از کفپوش های طرح چوب طبیعی بسیار ترند شده است. پرفروش ترین محصولات پرسلان طرح چوب در این دسته قرار می گیرند. پرسلان های طرح پارکت برای استفاده در منازل، فضاهای اداری، مجتمع های تجاری و تفریحی و حتی در باشگاه ها و استخرها بسیار مناسب هستند. هم چنین می توانید از این طرح ها در پوشش کف تراس یا دور استخر یا حمام و سونا نیز استفاده کنید. برای کاربردهای خارجی می توان از پرسلان های تولید شده در ضخامت های بالاتر استفاده کرد.

نصب سرامیک طرح چوب یا پارکت

شما می توانید سرامیک های طرح چوب را مطابق دلخواه و سلیقه خودتان به صورت های مختلف چیدمان کنید. کاشی کردن این پرسلان های طرح چوب به صورت حصیری، مدولار، جناقی، آجری و … مرسوم است. 

سرامیک های طرح چوب به صورت بدون بند نیز تولید و نصب می شود. در این حالت در زمان نصب از لبه ها به طور کامل به هم می چسبند و نیازی به بندکشی ندارند. با وجود این درز بسیار کوچکی بین تایل ها باقی می ماند که برای بندکشی این فواصل از انواع پودرهای بندکشی رنگی استفاده می شود. استفاده از پودرهای هم رنگ این درزهای کوچک را پوشانده و ظاهر نهایی یکدست و بدون بند را القا می کند.

کاشی سرامیک طرح چوب

سرامیک های طرح چوب در آشپزخانه

یکی از کاربردهای دیگر سرامیک های طرح چوب به کار بردن آنها در فضای آشپزخانه یا به عنوان سرامیک بین کابینتی است. ویژگی های فنی سرامیک از جمله ضد آب و ضد رطوبت بودن آن باعث شده تا نصب آن در فضای بین کابینت مناسب باشند. 

◦ wood effect ceramics ◦ parquet effect porcelains ◦ wood like ceramic tiles ◦ parquet like ceramics ◦ wood effect porcelains

ابعاد سرامیک های طرح چوب

ابعاد سرامیک های طرح چوب دارای گستره متنوعی برای فضاهای بزرگ، کوچک، مربع یا مستطیل شکل هستند. کارخانه های تولید کاشی و سرامیک، تایل های با اندازه های متفاوت را برای کاربری های مختلف تولید می کنند. از طرح و ابعاد پارکت های چوبی قدیمی تا سرامیک های با ابعاد بزرگ و یک تکه برای تداعی چوب طبیعی توسط برندهای مختلف ساخته می شوند.

سرامیک های با ابعاد متوسط بسیار رایج بوده و برای همه انواع مکان های بزرگ و کوچک، کف یا دیوار یا بالکن مناسبند. سرامیک های با اندازه کوچک نیز اکثرا برای مقاصد تزئینی، دکوری، بین کابینتی، در حمام، استخر یا روی ستون ها به کار می روند. از سرامیک های مستطیل شکل هم در ترکیب با قالب های دیگر و در ساختن طرح های مدولار هندسی استفاده می شود.

سرامیک طرح چوب با رنگ های سرد و خنثی

امکان تولید سرامیک هایی با طرح چوب و با رنگ های سفید، طوسی،‌ بژ و کرم موهبتی است که دست طراحان داخلی و مشتربان را در فرش کردن یا کاشیکاری دیوار در فضاهای مدرن باز گذاشته است.

شركت توليدی كاشی تكسرام از سال ۱۳۷۴ محصولات كف و نمای ساختمان شامل انواع كاشی های گرانيتی و پرسلان لعابدار در طرح ها، رنگ ها و ابعاد متنوع با استفاده از مرغوب ترين مواد اوليه و با بالاترين كيفيت به مرحله توليد رسانيده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است.

سرامیک تکسرام

گروه تولیدی کاشی فخار از سال 1369 تا به امروز فعالیت می کند تا کاشی و سرامیک با کیفیت را به دست سلیقه ایرانی و جهانی برسانند. کیفیت مطلوب، مدیریت دانش، گستردگی و تنوع محصولات به همراه قیمت رقابتی، محصولات گروه تولیدی کاشی فخار را در جایگاه برتر بازار قرار داده است.

سرامیک فخار

گروه صنعتی کاشی تبریز با ظرفیت سالانه ٤ میلیون متر مربع کاشی دیواری و ٥ میلیون متر مربع کاشی کف در حال فعالیت می‌باشد. کاشی تبریز برای تصاحب بازارهای مصرف، با استفاده از تکنولوژی نوین و بهترین مواد و پرسنل مجرب، بهترین را تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

کاشی تبریز

مشاوره رایگان